Friday, September 11, 2009

Rakan + Ramadhan = Riang

Kenal Anis(Pemandu Kecil,Kereta Besar), Ema(Miss Teacher) dan Yamie(Tokei Croc) tak? Makhluk-makhluk kecil ini telah selamat bermaharajalela dan berkampung di Kuala Lumpur selama 3 hari 2 malam di sini. Patotla ade gempa bumi yg berlaku..Minggu pertama Ramadhan, aku dikunjungi mereka.

Saya dgn sengaja memilih gambar ini sebab mereka selalu buli saya =p

Hari pertama, aku hanya sempat menemani mereka setelah usai kelas. Nak buat camne kawan-kawan,saya ni pelajar berdedikasi...Hehe..Destinasi pertama ialah Masjid Jamek. Aku telah tunaikan permintaan mereka yg kepingin utk ber"shopping" disini.Setelah penat kaki berjalan(kaki diaorg je penat..) kami berhenti berehat di medan makan Sogo. Ema dan Yamie keletihan...kesian mereka =P

Kaki yg kepenatan..kecuali yg berselipar hitam itu

Hari kedua, aku juga hanya mampu menemani mereka setelah selesai kelas lewat petang itu. Chekgu aku rajin plak nak buat diskusi dgn anak murid. Nyampah aku! Aku yg berkebaya violet bergegas menuju ke tempat berbuka puasa kami iaitu di Seoul Garden..Jari-jemari jam menginjak dengan pantas. Pejam celik hampir pukul 7pm. Sesampai aku disana, the kakis x sampai lagi.Manalah mereka ni....sure make up nieh. Penyudahnyer kami berbuka lambat seploh minit...ish ish ish.....sungguh kurang afdol....

Aksi 18sx di Seoul Garden

Setelah kekenyangan aku mengajak anis ke Downtown Cheras. Saje nak jalan-jalan. Nak pergi shopping mall, of course dah nak tutup kan...So setelah puas pusing, sampai ler ke destinasi. Kami jalan-jalan jer...cuci mate =p

Alamak, kami kene balik awal ni...Bukan ape, pukul 4am nnt nak bangun hantar ema ke LCCT. Aku excited bangat sebab mereka semua nak bersahur disana. Pukul 3 lebih aku dikejutkan oleh suare-suare sumbang yg ingin aku pergi mandi dan bersiap...Aku liatlah nak bangun seawal tu...Walaupun aku bgn lewat, tapi aku paling awal siap...paling cumel lak tuh...haha...jgn marah kawan-kawan....Lepas siap, kami melompat masuk ke dalam Honda City Hitam Cik Anis. Aku menjadi co-pilot sementelahan mereka menghabiskan saki baki mengantuk mereka dgn beradu di belakang kete...(aku tau korang tdo walaupun mate bukak =p )

Hip Hip Hooray...kami selamat tiba di LCCT. Kami mengalas perot untuk bersahur di Taste of Asia atau nama melayunya, Selera Asia. Tiba saat menghantar ema ke balai berlepas, Amnina sgt excited nak tolak dan duduk di atas troli. Penyudahnyer aku jatuh ketika cuba duduk di atas troli...Kurengzzzzzz

Troli Jahat!

On the way balik ke rumah, Yamie tdo mcm ulat di belakang. Elok sungguh posture beliau. Aku jugak kene tahan mate dgn batang mancis. Kesian lak cik anis pandu sorang2 nnt..Ntah2 dia terus balik ke Bentong.....Haru aku disitu..Huhu

Sesampai dirumah, kami tdo puas-puas sebab kul 10am nanti aku dah plan nak ajak mereka ke Sunway Pyramid. Shopping time...... =D Sekali lagi, aku liat nak bangun...Leceh la tdo runcit-runcit ni...Tak syiokkk..Siap-siap kami bergegas ke Sunway sebab Anis nak balik ke Kuantan awal sikit. Pedal minyak ditekan (sib baik sampai ko tekan pedal tu, Anis..Hehe..yes aku mengumpat Anis kat Blog aku). Tak sampai 10 minit dah sampai...Tak byk membeli disana..

Kita hanya mampu merancang, Tuhan yg tentukan. Anis dan Yamie pulang dalam pukul 4pm. Asalnya mahu pulang tengah hari, tapi apakan daya....Banyak sgt kedai kt Sunway.... =p

Bye Anis...Bye Yamie..Bye Ema...Its my pleasure to receive your visit. Hope we can meet up more often...Love u Babes..Akan ku simpan kenangan ini dalam lipatan memori ku. Harap-harap memori ku xdelah berlipat-lipat mcm perot org tu... =p~

Till We Meet Again - The Kakis

6 comments:

SIKAKITULIS said...

comelnye entry. aku sungguh suke smbil mulut mengalirkan air liur ehh silap mata mengalirkn air mata hahaha

YaMie said...

perut sapekah yang berlipat seperti yang dimaksudkan oleh amnina azmi hehehehe

Unknown said...

yamie: perut tuan nyer blog ar..hehe

nina: siap ko....umpat aku ye...btw..gambar yang ko pilih itu tidak memberi kemudaratan secara langsung atau tidak langsung kepada diriku....

a.m.n.i.n.a said...

ema : ko sure bukan air liur basi ke?hehe..
yamie: perot aku flat okayyyyyy =p
anis: aku x dpt cari gambar sedahsyat gambar yamie..haha

p/s: time kasih korang sebab sudi dtg...pasni kite upload gamba raya bersama-sama lak...sape kat Bentong..nasib laaa...haha

YaMie said...

eh bukan aku yg kate perot ko berlipat, aku tny jek...btw aku rs gmbar ema lagi dahsyat, gmbar aku tu silap timing jek

a.m.n.i.n.a said...

gambar tu kan dia kate jgn letak kat mana-mana...gambar ko cumel+lawak...tergelak gelak aku tgk =p