Friday, November 12, 2010

Minat Tak Berapa Nak Terpendam

Hari-hari kerja depan pc boleh rabun agaknyer kan? Alhamdulillah mata aku masih sehat walau kadangkala silau dipanah 4 lampu kalimantang di dalam bilik kecilku ini. Kalau pakai shades dalam opish, aneh pula kan....so tahan ajelahhh.

Saya bukan nak membebel tak tentu hala. Tulisan kali ni pun berkaitan dengan mata. Dari mata turun ke hati. Hehe...so mesti semua nak mata lawa. Zaman serba modern sekarang ni macam-macam orang buat untuk mencantikkan mata. Ada pakai contact lense warne-warni, eyeshadow sana-sini dan ade juga yg minum pati berry utk kasi mata bersinar. Itu dah biasa kan? Even remaja sekolah bile kuar pun dah pandai pakai eyeshadow. Tapi ade satu lagi cara untuk mencantikkan mata. Ini betol tak tipu. Banyak artis yg nampak lagi chantek bile pakai mende ni. Eh, bukan susuk mata lah!! Korang mmg suke gossip ;) Korang nak tahu mende apa tak??? Mendenya ialah.....

BULU MATA PALSU (^_^)v

Hahaha. Bukan takde yg pakai tapi cuma segelintir saja yg berani pakai. Saya mula berjinak-jinak memakai bulu mata palsu sejak beberapa tahun yg lepas iaitu selepas terpengaruh dgn adik saya, Amalina. Mula-mula mmg susah dan kadangkala sakit kalau salah pasang. Tapi perempuan biasalah, beauty is about pain and no pain no gain. Perempuan..perempuan! Dari minat memakai bulu palsu, kini muncul minat untuk menjual bulu mata palsu di bawah label sendiri. Research juga telah dibuat. Blog untuk label ni dah siap setahun yg lalu. Company tak register lagik. Namun, perbincangan dengan beberapa supplier telah dijalankan. Harap-harap menjadilah. Errr...korang rasa jadi ke idak? Takot juga kan...kut-kut nanti gulung tikar. Kalau gulung rambut, lawalah la jugak. Gulung tikar? Oh tidakkk....!

Betol ke pakai bulu mata palsu leh jadi lawa? Tak caya..meh tgk sini...

Ratu bulu mata palsu. Rozita Che Wan
credit to Gua.com

Cik Siti Wan Kembang...eh eh Siti Nurhaliza laaaa
credit to Budiey.com


Bienda
credit to Mayaqarmila

Heliza Helmi.
Credit to Budiey.com

Yatt atau Haryati Hamzah.
Credit to Facebook Yatt.

Kak Red.
Akak, senget bulu mate pelsu akak pakai tu.
Nanti saya ade bulu mate jenama senirik, saya pakaikan utk Kak Red eh eh eh? Kasi malatops lagi.
(apesal aku start ckp mcm Auuw ni?)
credit to Redmummy.com

Sapo lak ni??? Hehe...ini tukang cerita dalam ini gamba laaaa ;)

Kalau korang minat bulu mata palsu sekalipun....jgn jadi seperti dibawah yer.
Haru-biru nanti!
.
.
.

So sekarang sudah percayakan? Bulu mata palsu boleh menaikkan seri kecantikan wajah anda. Tak perlu mascara dah. Nanti susah nak ambil wudhu, kene cuci make up bagai. Tapi kalau pakai bulu mata palsu...zassst! Cabot aje..tapi pelahan-pelahan laaaaa.Karang tanggal terus kelopak mate. Tak dapat tido lak korang. Hehe

Akhir kata, marilah kita doa supaya cita-cita saya yg ke-65 ini tercapai hendaknya. Aminnn~

nota kaki: Korang wajib beli kalau bulu mata i taw! Hehe...

0 comments: