Friday, May 14, 2010

Lewat sore itu....... ( Final Part )

Kami berpiknik sebentar di gerai char kuey tiaw Azimudin. Kerang bakar dan char kuey tiaw adalah hidangan utama saya, Sue dan Chekgu. Manakala bekal Cheesy Sausage French Toast dan chicken wing memeriahkan lg meja makan kami. Kami menunggu ketibaan Amalina dari Kuantan untuk memulakan misi seterusnya.

Kulit kerang diasingkan dengan isinya. Isinya lalu di cicah dengan sos cili berkacang.Alangkah indahnya perasaan itu. Sudah berhari-hari Encik Penjual Kerang bercuti dari berniaga. Akhirnya tercapai juga hasrat kami menikmati kerang bakar. Burrrrppp.....~

Amalina tiba dan beliau turut mengisi perot bersama-sama kami. Dalam perot ada nasi...Dalam hati ada misi..... ;) Ape kene mengena char kuey tiaw dgn nasi?? Saya pun tak tahu... =p~ (kunun Tiru Adnan Sempit lah tu...)

Malam itu menyaksikan kami berempat di dalam satu kereta menuju ke Tampin. Motif?? Menghantar Chekgu saya ke rumah kawan beliau....Beliau ade kelas pada hari Jumaat (hari ni ler...). Memandang beliau akan ke KL semula hari Sabtu ini, maka kereta ditinggalkan bawah jagaan saya. Thanks for the full tank....bley sy jalan-jalan nnt. Hahaha (gelak jahat!).


KL - Tampin = Beliau
Tampin - Senawang RnR = Amnina
Senawang RnR - Rumah = Pemandu Misteri....(saya sbg instructor ok!)


Jam 2 pagi kami selamat tiba. Aku membersihkan ape yang patot kemudian sedia untuk tido. Esok kerja! Sue dan Amalina pula bergosip di ruang tamu dengan Kak Zana. Tak nantok kut mereka tu...Berlainan dengan Amnina. Beliau lena 5 minit selepas meletakkan kepala di bantal. Hehe...

ZzZzZzZzZzZzZzZz (-_-)0OO0

0 comments: